Algieria - Alger

6/27/2017 08:45:00 PM


Bardzo rzadko trafiają do mnie opakowania z Afryki, dlatego jak już się pojawią, wywołują we mnie ogrom szczęścia. Bardzo długo starałem się zdobyć jakieś opakowanie z Algierii, aż w końcu to sie udało. Ale najpierw trochę suchych faktów :)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Algieria
Algieria to największy kraj w Afryce, ze stolicą w Algierze. Swoją niepodległośc od Francji odzyskał w 1962 roku. Oprócz urzędowego języka arabskiego, bardzo popularny jest tam język francuski. Aż 80% powierzchni tego kraju zajmuje Sahara! Na szczęście znajduje się tam kilka producentów czekolady.
Grupa Bimo została założona w 1981 roku z siedzibą w przemysłowej dzielnicy stolicy - Baba Ali. 5 lat później stała się krajowym liderem w produkcji czekolady i ciastek. Jej flagowym produktem jest 100-gramowa tabliczka czekolady Ambassadeur. Do mnie trafiła wersja NOIR, czyli ciemna.
Młodszą firmą jest SARL SOBCO założona w 2007 roku w nadmorskiej miejscowości Bumardas. Podobnie jak poprzednia, produkuje głównie ciastka i czekoladę, a swoje produkty sprzadaje pod marką Palmary. Według informacji na stronie seria czekoladowa Maxon zawiera 8 czekolad o różnych smakach. Ja dostałem dwie z nich:
 

Na koniec opakowanie po gorzkiej czekoladzie Cheba wyprodukowanej przez fabrykę EURL LOEME w Konstantynie.

Pierwsze cztery opakowania z Algierii już w kolekcji dzięki Mehdiemu. Bardzo dziękuję za wsparcie!
Przy okazji ogłaszam przekroczenie progu 10 000 opakowań!
 🍫Dziękuję wszystkim czekoladowym pomocnikom!!! 🍫

You Might Also Like

0 komentarzy

Sklep z prawdziwą czekoladą

Subscribe