Rosja, Dania i Finlandia

10/31/2018 11:40:00 PM


Ostatnio trochę mało czasu w związku z rozpoczęciem kolejnego semestru, dlatego zdecydowałem się skonsolidować te trzy zestawy różnych czekolad w jeden post. Zacznijmy po kolei. Wymiany z Olgą z Rosji rozpocząłem już kilka lat temu i od tamtego czasu regularnie przesyłamy sobie najnowsze egzemplarze. Tym razem odebrałem takie cudeńka:
Dwie pierwsze z brzegu to wegańskie czekolady z figą i przyprawami korzennymi wyprodukowane przez Vegan-Food.ru (rus. Веган-Фуд.ру) z Moskwy. Pozostałe - gorzka z imbirem i pomarańczą, mleczna i mleczna z cynamonem pochodzą z Kasimowa od Vernost Kachestvu (rus. Верность качеству).

Toms to duński producent słodyczy z siedzibą w Ballerup. Powyżej trzy gorzkie czekolady, kolejno z lukrecją, płatkami kukurydzianymi i pomarańczą. Dodawanie lukrecji do słodyczy jest bardzo popularne w Skandynawii, zwłaszcza w Finlandii o czym zaraz się przekonacie. Te trzy egzemplarze otrzymałem od mamy mojej dziewczyny :)

Na koniec trzy czekolady prosto z Finlandii przywiezione do firmy przez kolegę z pracy. Pierwsza z serii Karl Fazer Travel to biała czekolada z dodatkiem kawałków maliny i... lukrecji. Po środku mleczna Royal z Turku, a poniżej fiński przysmak czyli czekolada mleczna nadziewana Salmiakki. Co to Salmiakki? Słona lukrecja, czyli lukrecja z dodatkiem chlorku amonu, który nadaje jej specyficznego, cierpkiego smaku. Mnie to połączenie bardzo posmakowało, ale to z pewnością kwestia gustu. Wracając do serii Karl Fazer Travel, według strony producenta, oprócz wspomnianej Kopenhagen, składa się ona jeszcze z 4 innych, mlecznych tabliczek:
  • Rio de Janeiro z miętą i czekoladowymi dropsami,
  • London z toffi i słonymi ciasteczkami,
  • New York o smaku mrożonej kawy i mud cake,
  • Miami o smaku pomarańczowym z cukrem strzelajacym.
Obecnie poszukiwane do kolekcji :)

Dziękuję wszystkim wspomnianym osobom za nowe opakowania i czekolady! 

You Might Also Like

2 komentarzy

  1. Wspaniałe opakowania! Mnie szczególnie podobają się te z Rosji. Ciekawi mnie to połączenie czekolady z lukrecją :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z serii fazer travel jadlem trzy, kupione w rimi w kownie i wilnie.

    OdpowiedzUsuń

Sklep z prawdziwą czekoladą

Subscribe